Auto CPlanes
Automatyczne wyrównywanie do wybranej krzywej, powierzchni, powierzchni siatki lub podobiektu. Automatyczne CPlanes ułatwiają rysowanie na powierzchni obiektu.
Rhino jest łatwy w obsłudze, bardzo precyzyjny i pozwala stworzyć dowolne kształty. Właśnie dlatego korzystają z niego dziesiątki tysięcy projektantów, architektów, inżynierów, jubilerów i artystów. To program do modelowania 3D o najwyższej jakości dostępny za niezwykle niską cenę.
Wystarczy zacząć od rysunku, fotografii, modelu fizycznego lub samego pomysłu - Rhino dostarcza narzędzia do precyzyjnego wykonania każdego projektu. Przygotowuje go do renderingu, animacji, analizy inżynieryjnej lub produkcji.
Rhino potrafi tworzyć, edytować, analizować, renderować, animować, przetwarzać krzywe, powierzchnie i bryły NURBS, nieograniczone w stopniu swojej złożoności i rozmiarze. Rhino obsługuje także siatki mesh oraz chmury punktów.
Program wykorzystywany jest w wielu branżach, m.in. we wzornictwie przemysłowym, konstrukcjach statków morskich i powietrznych, architekturze, mechanice, projektowaniu biżuterii oraz multimediach.
Automatyczne wyrównywanie do wybranej krzywej, powierzchni, powierzchni siatki lub podobiektu. Automatyczne CPlanes ułatwiają rysowanie na powierzchni obiektu.
Widżet do manipulowania geometrią. Szybkie przesuwanie, obracanie, skalowanie, kopiowanie, wycinanie i wysuwanie geometrii bez wpisywania poleceń lub klikania przycisku na pasku narzędzi.
Funkcja PushPull przyspiesza modelowanie, wykorzystując krzywe do dodawania lub usuwania objętości z istniejących powierzchni.
Wcięcie powoduje przesunięcie krawędzi do wewnątrz na powierzchni siatki, SubD lub poli-powierzchni.
Tworzy wodoszczelną siatkę wokół otwartych lub zamkniętych siatek, geometrii NURBS, SubD i chmur punktów. Jest idealny do tworzenia siatek do druku 3D.
Dla projektantów, którzy muszą szybko odkrywać kształty organiczne, SubD jest nowym typem geometrii, który może tworzyć edytowalne, bardzo dokładne kształty. Nowością w SubD są zagniecenia, które tworzą element pomiędzy gładką i ostrą krawędzią.
Oprogramowanie jest szybsze niż kiedykolwiek, działa natywnie zarówno na komputerach Apple Silicon, jak i Intel Mac, a także wykorzystuje technologię wyświetlania Apple Metal. Zbliżono interfejs użytkownika na Macu do jego odpowiednika na Windowsie.
Dostosowywanie, zapisywanie, udostępnianie i przywracanie ulubionych układów interfejsu.
Rhino for Mac działa natywnie na komputerach Apple Silicon i Intel Mac.
Całkowicie przepisany menedżer warstw na Windows i Mac w tym wszystkie nowe funkcje. Warstwy mają znaczenie dla uporządkowanego modelu. Grupuj powiązane ze sobą obiekty i kontroluj części modelu, które przeglądasz, edytujesz, drukujesz, a nawet renderujesz w ten sam sposób. Możesz to zrobić w Rhino Layer Manager, kluczowej części interfejsu użytkownika Rhino.
Zaktualizowany silnik Cycles pod kątem szybszego, akcelerowanego przez GPU raytracingu.
To właściwość obiektów i warstw. Obejmuje ona ustawienia kreskowania, wypełnienia i granic. Płaszczyzny przycinania wykorzystują tę właściwość do tworzenia widoków przekrojów i rysunków modelu.
Przycinanie pozwala przeciąć projekt, wyłączając wyświetlanie części modelu. Teraz, dzięki selektywnemu przycinaniu, można wybrać podzbiór obiektów i warstw do przycięcia. Można nawet ustawić niestandardową głębokość, aby odizolować określoną część.
Generowanie dynamicznych rysunków 2D przekrojów i elewacji do wykorzystania podczas kreślenia.
Używaj widoków przekrojów, które przycinają części modelu, aby zilustrować i przekazać szczegóły wnętrza. Rhino obsługuje przepływy pracy w celu szybkiego generowania widoków przekrojów.
Płaszczyzny przycinania mogą być używane do wyodrębniania sekcji modelu w celu wykorzystania ich w procesach prototypowania i produkcji, takich jak cięcie laserowe. Można również wyodrębnić fragmenty dużego modelu do produkcji przy użyciu routerów CNC lub drukarek 3D.
Niezależnie od tego, czy jesteś architektem, projektantem, inżynierem czy artystą, Rendering w Rhino ożywia Twoje modele. Dzięki obszernej bibliotece materiałów, zaawansowanemu oświetleniu i sterowaniu kamerą, Rhino Render pomaga zaprezentować każdy kreatywny pomysł.
Bardziej kompaktowe, wydajne i interaktywne zarządzanie i edycja.
Edytor UV Rhino kontroluje sposób, w jaki tekstury materiałów owijają się wokół geometrii. Dopracuj mapowanie, aby uzyskać odpowiedni wygląd.
Użytkownicy Rhinoceros mogą teraz korzystać z prawdziwych tekstur proceduralnych, które wykorzystują algorytmy zamiast obrazów bitmapowych.
Prosty i skuteczny sposób na przekazanie intencji projektowych, Monochrome łączy w sobie efekty białego studia i szkicu.
Zarządzaj atrybutami obiektów Rhino do kreślenia, wyświetlania, renderowania, warstw i widoczności bezpośrednio z Grasshopper.
Możesz zarządzać projektem i adnotacjami bezpośrednio w Grasshopper. Dokumentuj swój projekt za pomocą adnotacji, kreskowania i komponentów liniowych Grasshoppera.
Definicje bloków z atrybutami obiektów i umieszczanie bezpośrednio w modelu. Można nawet importować bloki z innych plików. Grasshopper zachowuje wszystkie atrybuty obiektów i stosuje je do każdej nowej instancji bloku, usprawniając proces projektowania.
Grasshopper ma teraz funkcję aktualizowania obiektów na żywo, dzięki czemu można aktualizować obiekty bez ich wcześniejszego usuwania.
Grasshopper ma teraz komponent, który pozwala dodawać, zmieniać lub usuwać dane tekstowe użytkownika z dowolnego obiektu Rhino. Gwarantuje to, że niestandardowe dane tekstowe użytkownika są aktualne i sformatowane w wybrany sposób.
Style krzywych z właściwościami wzoru, szerokości i zwężenia. Rozszerzone typy linii są przypisywane do krzywych, powierzchni, brył i nie tylko.
Przekształca krawędź przyciętej powierzchni w krawędź nieprzyciętą, zachowując przy tym kształt tak dokładnie, jak to możliwe. Jest to przydatne, gdy potrzebne są powierzchnie wysokiej jakości, jak w projektowaniu np. w branży motoryzacji.
Polecenia Surface Fillet w Rhino umożliwiają tworzenie zaokrągleń między dwiema powierzchniami lub powierzchnią i krzywą.
Możliwość zapisywania i przywracania układów okien interfejsu oprogramowania,pozwala na szybką konfigurację pod indywidualne potrzeby.
Teraz Rhnoceros obsługuje eksport USD, glTF, E57 w Rhino for Mac, dynamiczne bloki w DWG.
SectionTools tworzy dynamiczne przekroje i rysunki, umożliwiając nowe procesy modelowania, kreślenia i produkcji. Teraz jest częścią Rhino i wykorzystuje nowe funkcje przycinania i sekcjonowania, takie jak Section Styles i Selective Clipping.
Rzuty sufitowe z odbiciem są idealne do pokazania orurowania, oświetlenia, wentylatorów, tryskaczy, kanałów, kasetonów, listew i innych elementów sufitu w taki sposób, jakby były odbiciem lustrzanym na podłodze.
W większości modeli niektóre części są używane wielokrotnie. Na przykład okna, drzwi lub urządzenia. W przypadku tych obiektów należy użyć bloków. Blok to zestaw obiektów powiązanych ze sobą nazwą.
Możliwość przycinania, łączenia, odejmowania i dzielenia geometrii siatki ma kluczowe znaczenie podczas pracy z modelami, które mogą pochodzić z wielu źródeł.
Całkowicie nowy edytor dla Python 3 i C#, w Rhino i Grasshopper.
Możliwość odczytu i zapisu plików w dowolnym formacie obsługiwanym przez Rhino całkowicie za pomocą kodu.
Odczyt i zapis zasobów renderowania z openNURBS lub rhino3dm. Oznacza to bezpośredni dostęp do informacji o renderowaniu bez potrzeby korzystania z Rhino.
Ukierunkowanie na Microsoft .NET 7 zarówno w systemie Windows, jak i Rhino dla komputerów Mac. Rhino 8 korzysta z otwartego środowiska .NET Core Runtime do uruchamiania kodu .NET. Przynosi to pewną poprawę wydajności.
Nowe interfejsy API dla Shrinkwrap, Flair, Code-Driven File IO i nie tylko...
Rhino 8 odblokowuje nowe przepływy pracy modelowania - takie jak PushPull - i dodaje intuicyjne nowe funkcje do Gumball, Automatic CPlanes i Insert.
Szereg ulepszeń w zakresie przycinania i przekrojów. Style sekcji do tworzenia szczegółów sekcji modelu. Selektywne przycinanie i głębia podglądu. Dynamiczne rysunki wektorowe. Używanie widoków płaszczyzn przycinania w układach 2D. Wycinanie przekrojów na potrzeby produkcji.